17
Jul

Författare: Tron Jordheim
Utgavs: 2009
Den här boken är en lätt och behändig liten bok som egentligen skulle kunna ha handlat om vilket affärsområde som helst. Visst täcker man in hur man vill magasinera på bästa sätt och sköta sin magasinerings business, men egentligen handlar boken om försäljning i allmänhet.

Boken vänder sig framförallt till ägaren av en magasineringsverksamhet som kanske har två-tre olika anläggningar.

Boken handlar om att skapa en säljande kultur, lära sig det grundläggande inom försäljning känns som att man skulle kunna skippat i den här boken . Mer intressant är givetvis de två kapitel som handlar om hur man applicerar säljkunskapen för just self-storage och hur man beskriver hur en person som har behov av magasinering tänker.

Så varför ska man läsa den här boken, den innehåller ju inget som man som self-storage manager inte hört förut. För att ibland behöver man bara komma ut ur sin egen verksamhet ett tag och få nya infallsvinklar på sin business. När jag läste den här boken så fick den mig att stanna upp och ta ett steg tillbaka och fick mig att skriva en lista där jag steg för steg skrev ner

Hur sköter jag egentligen min

* Marknadsföring
* Mitt kundbemötande
* Utbildning av min personal

Category : alabanza blogg

Sorry, the comment form is closed at this time.